تولید محتوا محصول

تولید محتوا محصول؛ چرا باید توضیحات محصول نوشته شود؟

تولید محتوا محصول یکی از بخش‌های بسیار مهم برای وب‌سایت‌های فروشگاهی است. اگر می‌خواهید در فروشگاه اینترنتی خود محصولات مختلفی را به‌فروش برسانید، علاوه‌بر واردکردن اطلاعات و تصاویر آن، باید محتوایی را برای تبلیغ کالا خود تولید کنید.

این محتوا می‌تواند به‌شکل متن کوتاه یا یک ویدئوی معرفی باشد؛ اما استفاده از یک پاراگراف ۲۰۰ الی ۳۰۰ کلمه‌ای بهترین روش برای معرفی محصول به‌حساب می‌آید. اگر می‌خواهید به‌طورکامل با محصول نویسی و تکنیک‌های آن آشنا شوید، می‌توانید از نکاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم، استفاده کنید.

محصول نویسی چیست؟

تولید محتوا محصول

محصول نویسی یا همان تولید محتوا محصول روشی است که با استفاده از آن کالایی را معرفی کرده و ویژگی‌های آن را به‌طور‌کامل بیان می‌کنیم. در محصول نویسی می‌توانید به‌صورت دقیق و با جزئیات ویژگی‌ها و امکانات محصول مورد نظر را توضیح داده و کاربر را برای خرید آن ترغیب کنید.

 به‌طور‌ مثال، در تولید محتوای محصولات غذایی می‌توانید مواد تشکیل‌دهنده آن، خواص و فواید محصول، نحوه مصرف، بهترین زمان مصرف و محدودیت‌های آن را توضیح دهید. در محصول نویسی نیازی به تبلیغ فروشگاه یا بررسی قیمت محصول نیست؛ زیرا این محتوا قرار است در صفحه خرید محصول قرار بگیرد.

مهم ‌ترین تکنیک ‌ها برای محصول نویسی

تولید محتوا محصول

برای این‌که بتوانید به بهترین شکل ممکن تولید محتوا محصول را انجام دهید، باید از تکنیک‌های فوق‌العاده‌ای که برای این کار وجود دارد استفاده کنید. مهم‌ترین این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

شناسایی مخاطبین هدف

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که می‌توانید برای تولید محتوا محصول از آن کمک بگیرید، شناسایی مخاطبین هدف است. در این تکنیک باید مخاطبینی که از این محصول دیدن کرده و حتی آن را خریداری می‌کنند را بشناسید.

 به‌طور مثال، فردی که به‌دنبال خرید خودرو است، نیاز دارد تا ویژگی‌های متفاوت ماشین مد ‌نظر را برای آن ذکر کنید. از مهم‌ترین معیارهایی که شما را در درک بهتر این موضوع کمک می‌کنند، می‌توان به مواردی مانند دلیل مراجعه به فروشگاه شما، مهم‌ترین ویژگی محصول، علاقه مشتری برای دیدن محصول و توصیف مشتری از آن اشاره کرد.

تمرکز روی مزایای محصول

توجه داشته باشید که در تولید محتوا محصول نباید تمرکز خود را از مزایای آن کالا خارج کنید. در واقع مهم‌ترین چیزی که باید در محصول نویسی به آن توجه شود ویژگی‌ها و مزیت‌هایی است که در محصول وجود دارند؛ زیرا مشخصات محصول و قیمت آن در صفحه خرید ذکر می‌شوند.

 پس وظیفه شما تنها تبلیغ محصول است که این کار نیز ‌با استفاده از روش ذکر کردن مزایا ممکن می‌شود. به‌طور مثال، مناسب‌بودن قیمت آن نسبت به مدل‌های دیگر، فواید استفاده و جذاب بودن طراحی از مزایای مهم برای مشتری هستند.

استفاده از لحن طبیعی

سعی کنید هنگام تولید محتوا محصول از لحنی طبیعی و ساده استفاده کنید. منظور ما از لحن طبیعی این است که جملات سنگین یا کلمات رسمی به‌کار نبرید و با یک بیان ساده کالا یا خدمات را به مشتری معرفی کنید.

 مشتریان معمولا به‌دنبال ساده‌ترین توضیح برای محصول می‌گردند؛ هر چه محتوای شما ساده‌تر و روان‌تر باشد، مشتری راحت‌تر با آن ارتباط گرفته و احتمال خرید محصول بالاتر می‌رود. داشتن یک لحن گفتگویی ساده در محصول نویسی می‌تواند روشی عالی برای جذب مخاطب باشد.

بهره‌ گیری از کلمات جذاب و هیجان‌ انگیز

همان‌طور که در بخش قبل گفتیم استفاده از یک لحن ساده روشی عالی برای تولید محتوا محصول است. اما این را هم به یاد داشته باشید که شما درحال تبلیغ یک محصول هستید و باید تا جای ممکن مشتری را جذب آن کنید. برای این کار می‌توانید از کلمات هیجان‌انگیز استفاده کنید.

 به‌طور مثال، کلماتی مانند سریع، خوش‌طعم، فوق‌العاده زیبا و خواص عالی عبارت‌هایی هستند که کاربر را محو محصول کرده و کنجکاوی برای خرید را بیشتر می‌کنند. این وظیفه نویسنده محتوا است که با جادوی کلمات محصول را به‌فروش برساند.

بهینه‌ سازی متن معرفی

نکته‌ای بسیار مهم که باید در تولید محتوا محصول به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، بهینه‌سازی متن معرفی محصول است. بسیاری از افراد در محصول نویسی به این موضوع توجه نکرده و از موفق نشدن صفحه خرید محصول در میان نتایج جستجو گلایه می‌کنند.

باید از اصول سئو در محصول نویسی استفاده کنید. به‌طور مثال، کلمات کلیدی که مدل محصول یا نام برند در آن ذکر شده را به‌طور پخش و استاندارد میان محتوا استفاده کنید. اگر هم خواستید در محتوای خود از تیترهای مختلف بهره ببرید باید آن‌ها را تبلیغاتی بنویسید.

استفاده از عکس‌ های باکیفیت و دقیق

موردی که نه‌تنها در تولید محتوا محصول بلکه در تمامی مدل‌های محتوانویسی کاربردی است استفاده از تصاویر باکیفیت و بهینه است. تصویر همیشه می‌تواند تفهیم یک جمله یا مفهوم را برای کاربر ساده‌تر کند. شما باید از باکیفیت‌ترین و کم‌حجم‌ترین تصاویر در میان محتوای محصول استفاده کنید تا مشتری به ویژگی‌ها و مشخصات محصول را درک کند. به‌طور مثال، برای معرفی لپ‌تاپ باید از تصویر نمایشگر، طراحی ظاهری و تصاویر سخت‌افزاری استفاده کنید تا ظاهر لپ‌تاپ به‌خوبی برای مشتری آشنا باشد.

جمع‌بندی

برای این‌که بتوانید سئوی محصولات را بهینه کنید، تولید محتوا محصول بهترین روشی است که در اختیار شما قرار گرفته است. شما می‌توانید با استفاده از این روش توضیحاتی را برای محصول بیان کنید که به‌طور کامل دررابطه‌با محصول بوده و ویژگی‌ها و مزایای آن را بیان کند.

 بررسی محصول در این محتوا باید به‌شکل تخصصی اما کوتاه انجام شود تا کاربر با مطالعه سریع مفاهیم آن را درک کند. در این مقاله آموزشی سعی کردیم تا به بهترین شکل محصول نویسی و تکنیک‌های آن را باهم بررسی کنیم. استفاده از تکنیک‌های ذکر شده در بالا بهترین نتیجه را برای محصول نویسی به شما ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

محصول نویسی چیست؟

محصول نویسی یا همان تولید محتوا محصول، روشی برای بهینه‌سازی سئوی کلا است . با کمک این روش می‌توانید علاوه‌بر توضیح بیشتر کالا یا خدمات، صفحه خرید آن را در میان نتایج فروشگاه‌های دیگر بالا ببرید.

چه نکاتی را باید برای محصول نویسی رعایت کنیم؟

درصورتی‌که می‌خواهید از این روش تولید محتوا استفاده کنید، باید در محصول نویسی به نکات سئویی توجه ویژه‌ای داشته باشید. سئو در محصول نویسی بسیار مهم است.

آیا استفاده از تصویر در تولید محتوا محصول مهم است؟

بله؛ در‌صورت استفاده از تصویر در محصول نویسی، محتوای شما توسط موتور جستجو یک محتوای باکیفیت و کامل قلمداد می‌شود. همچنین تصویر می‌تواند درک محصول برای مشتری را راحت‌تر کند.

نوشته‌های مرتبط