اصول و قواعد تولید محتوا

اصول و قواعد تولید محتوا

نکته‌ای مهم که باید برای نوشتن مقاله در هر سبکی بدانید، رعایت‌کردن اصول و قواعد تولید محتوا است. قواعد مختلفی وجود دارد که با رعایت‌کردن آن‌ها می‌توانید به‌راحتی یک محتوای باکیفیت تولید کنید. درصورتی‌که مقاله یا نوشته شما از این امر بهره ببرد، استاندارد‌های آن بالاتر رفته و از سوی گوگل یا دیگر موتورهای جستجو امتیازهای عالی دریافت می‌کنند. همراه ما باشید تا در ادامه مهم‌ترین نکات نوشتن محتوا را باهم بررسی کنیم.

تولید محتوا به چه شکل باید انجام شود؟

سوالی که بسیاری از کاربران اینترنت و طراحان سایت می‌پرسند این است که تولید محتوا به چه شکلی باید انجام شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نگارش یک مقاله یا نوشته باید براساس اصول و قواعد تولید محتوا اتفاق بی‌افتد تا راحت‌تر به اهدافی که داریم برسیم.

 همان‌طور که می‌دانید هر کاری قاعده و قوانین خود را دارد. درصورتی‌که می‌خواهید بهترین مقالات را در وب‌سایت خود قرار دهید و بهترین نتایج سئویی را دریافت کنید، باید تمامی قوانینی که برای نوشته‌های مختلف و مقالات وجود دارند، رعایت کنید.

مهم‌ترین اصول تولید محتوا کدام‌اند؟

اصول و قواعد تولید محتوا شامل موارد بسیار زیادی هستند که هرکدام تأثیر زیادی در گیرایی نوشته شما دارند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اصول و قواعد تولید محتوا

انتخاب عنوانی مناسب و جذاب

یکی از مهم‌ترین اصول و قواعد تولید محتوا که باید در نوشتن مقاله به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید انتخاب عنوانی مناسب و حرفه‌ای است. عنوان مهم‌ترین عضو در محتوای متنی شما بوده و بیشترین تأثیر را در جذب مخاطب دارد.

شما نباید از موضوعات تکراری در تولید محتوا استفاده کنید. عنوان‌های تکراری هم جذابیت متن شما را کم می‌کنند و هم اعتبار آن‌ها را در گوگل کاهش می‌دهند. همیشه سعی کنید از ترفندهای مختلفی مانند بیان سوال، عنوان ۲ بخشی و استفاده از شمارنده برای انتخاب یک تیتر مناسب استفاده کنید.

استفاده از موضوعات طولانی‌تر

معیار دیگری که جزء مهم‌ترین اصول و قواعد تولید محتوا محسوب می‌شود تعداد کلمات مقاله است. تعداد کلمات یک مقاله برای گوگل بسیار مهم است. اگر می‌خواهید یک مقاله که کیفیتی بالا دارد را در وب‌سایت خود بارگذاری کنید باید تا جایی که می‌توانید متن آن را طولانی کنید.

 هر چه مقاله شما پربارتر باشد، اطلاعات بیشتری در آن گنجانده خواهد شد و برای گوگل اهمیت بیشتر پیدا می‌کند. به‌طور مثال، اگر قرار است که یک مقاله دررابطه‌با مهاجرت به آلمان بنویسید، بهتر است ۵۰۰۰ کلمه برای آن در نظر بگیرید؛ زیرا این موضوع نکات بسیار مهم و ریزی دارد که کاربر باید از آن‌ها مطلع شود.

نگارش مقدمه‌ای جذاب

پس‌از این‌که یک تیتر حرفه‌ای و جذاب به‌عنوان تیتر اصلی مقاله انتخاب کردید، باید مقدمه‌ای حرفه‌ای و جذاب برای محتوای خود بنویسید. مقدمه از اصول و قواعد تولید محتوا است که اهمیت زیادی در جذب مخاطب دارد. اولین چیزی که کاربر پس‌از مراجعه به محتوای شما به آن برمی‌خورد، مقدمه است.

هر چه مقدمه شما جذاب‌تر و کامل‌تر باشد، مخاطب بیشتر به مطالعه ادامه محتوا ترغیب می‌شود. پس تا جای ممکن از مقدمه‌های جذاب در مقالات خود بهره ببرید. همیشه سعی کنید تا در اولین جمله از مقدمه کلمه کلیدی اصلی محتوا را استفاده کنید تا ازنظر سئویی مقدمه‌ بهتر و کاملی داشته باشید.

شناخت پرسونای مخاطب

بررسی و شناخت پرسونای مخاطب یکی از اصلی‌ترین اصول و قواعد تولید محتوا است که هم در نگارش مقاله و هم در آشنایی با کسب‌وکار موثر است. درصورتی‌که محتوا را برای قشر گسترده‌ای از کاربران نگارش کنید، جذابیت آن کم شده و مخاطب زیادی را جذب نمی‌کند؛ اما درصورت‌ نوشتن آن برای یک دسته از افراد خاص، مخاطب با مطالعه چندین جمله به‌راحتی جذب شده و آن را تا انتها مطالعه می‌کند.

پس حتما قبل‌از نگارش مخاطب خود را شناخته و ببینید که این مخاطب به‌دنبال چه چیزی در محتوای شما می‌گردد.

خوانا بودن محتوا

خوانا و روان بودن محتوا را باید جدی بگیرید. یکی از مهم‌ترین اصول و قواعد تولید محتوا این است که موضوع مقاله را به‌شکلی روان و ساده توضیح دهید. هرچه این کار را بهتر انجام دهید، درک موضوع برای مخاطب راحت‌تر است و رضایت آن نیز بیشتر خواهد شد.

به‌طور مثال، اگر قرار است نحوه طراحی سایت با استفاده از وردپرس را به کاربر توضیح دهید، تا جای امکان از بیان اصطلاحات فوق‌تخصصی دوری کنید؛ زیرا ممکن است کاربر آن را متوجه نشده و از محتوا شما خارج شود. پیشنهاد می‌کنیم همیشه برای مقالات تخصصی حد وسط را در نظر بگیرید.

نگارش محتوایی ماندگار

اصول و قواعد تولید محتوا

در انتها نیز به ماندگار بودن محتوای خود توجهی ویژه داشته باشید. نوشتن یک مقاله ماندگار از مهم‌ترین اصول و قواعد تولید محتوا است. منظور از محتوای ماندگار، این است که مقاله خود را طوری بنویسید که همیشه به‌روز مانده و اطلاعات ذکر شده درون آن هیچ‌وقت منسوخ نشود. به‌طور مثال، مقالات خبری تاریخ انقضای خاصی داشته و پس‌از گذشت مدتی جذابیتشان را از‌دست می‌دهند. به همین دلیل سعی کنید موضوع را به‌شکلی ماندگار بیان کنید.

جمع‌بندی

برای موفق شدن سایت در زمینه سئو، رعایت‌کردن اصول و قواعد تولید محتوا بسیار مهم‌ است. درصورتی‌که قاعده‌های تولید محتوا را رعایت نکنید، سایت شما ازنظر سئویی تضعیف شده و در میان نتایج، سقوط‌های شدیدی را دچار می‌شود.

 قواعد گوناگونی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها مقاله‌ای حرفه‌ای بنویسید و آن را درون سایت قرار دهید. در این بلاگ آموزشی، مهم‌ترین این اصول را باهم بررسی کردیم تا آشنایی شما با روش‌های تولید محتوا بیشتر شود. استفاده از این اصول، محتوایی یکه و باکیفیت به شما تحویل خواهد داد.

سوالات متداول

کدام قواعد را باید در تولید محتوا رعایت کنیم؟

اصول و قواعد تولید محتوا شامل موارد متنوعی هستند. اما از مهم‌ترین آن‌ها که حتما باید در نوشتن مقاله استفاده کنید می‌توان به خوانا بودن، ماندگار بودن و سازگار با پرسونای مخاطب اشاره کرد.

آیا رعایت ‌کردن اصول و قواعد تولید محتوا در پیشرفت سایت موثر است؟

بله؛ در‌صورت استفاده از اصول و قواعد تولید محتوا، وب‌سایت شما ازنظر سئویی پیشرفتی عالی کرده و مخاطبین زیادی را جذب می‌کند.

مهم‌ترین اصل برای تولید محتوا کدام است؟

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید برای نگارش محتوا در نظر بگیرید، تولید یک محتوا با استفاده از عنوان حرفه‌ای و جذاب است. تا جای امکان عنوانی غیرتکراری و خاص انتخاب کنید تا مخاطب به‌راحتی جذب شما شود.

نوشته‌های مرتبط